23.10.13

Tajlandske palačinke sa bananom i slatkim mlekom / Thai banana and sweet milk roti

Please scroll down for the recipe in English

Pre par godina sam bila na Tajlandu. To je bilo moje prvo veliko samostalno putovanje. Nisam znala šta znači menjanje vremenske zone, jet lag i koliko to teško može da padne. Nisam znala ni koliko su bitni ljudi sa kojima se upuštaš u ovako velike avanture. Ovo je jedna fantastična zemlja, ali je ovaj put za mene predstavljao neku vrstu odrastanja i utoliko mi nije baš u potpunosti lepo legao. Trebalo mi je dosta da se adaptiram. Ali ono čiju divotu nisam mogla da poreknem i što me je na momente teralo da se osećam kao da sam u raju jeste njihova hrana. To ustvari nije samo njihova hrana, nego sva ta hrana koja tamo, na svakom ćošku, može da se nađe. Fuzija raznoraznih svetskih kuhinja, na kolicima, tu na ulici, po ceni po koja je ludački niska. Na Tajlandu niko ne kuva, ulična hrana je toliko bogata i jeftina da se više iusplati jesti ono što vam je neko drugi skuvao. Tu ima svežeg voća, buba, skakavaca, različitih varijanti rezanaca, sveže ribe i morskih plodova, čudnih delova životinja, slatkisa.. ma svega.


Tada sam još jela meso i u nekih 4 ujutru, posto nisam mogla da zaspim sam otisla u nabavku hrane. Ulični prodavci su polako počeli da se razilaze i izbor nije baš bio veliki. Naišla sam na nekog čoveka koji prodavao ražnjiće i iako je sve izgledalo malo čudno, odlučila sam se za nešto za šta je on tvrdio da je piletina. Uzmem ja te ražnjiće i krenem da jedem... ma nešto ne valja kakva je ovo malena koščica u sred svakog komadića mesa..? Posle kraće analize ispostavilo se da sam uzela nekoliko ražnjića koji su se sastojali isključivo od pilećih trtica..:(

Da ne dužim, jedna od stvari koja me je potpuno, ali potpuno oborila s nogu su ove palačinke. Oni to zovu roti i to je njihova varijanta originalno indijskog jela. Kombinacija slatkog (kondenzovanog) mleka i banana je ludački dobra i još kad se sve to zagreje na plotni i dobro podmaže (ono to podmazuju nekim margarinom od banane).. ma jao. Nemojte da vas skroman izgled zavara, prepune su ukusa. Jela sam ih bar 3-4 svaki dan. Za mesec dana tamo ugojila sam se 8 kg.

Slatko (kondenzovano) mleko

Zahtevaju malo umeća, jer je potebno jako tanko razviti testo, slično bureku, ali vredi svake sekunde koje uložite u pravljenje,

Sastojci:

Za testo: ( za 10ak komada)

  • 2 šolje brašna
  • 1/2 šolje vode
  • 1 jaje
  • 1 kašika kondenzovanog mleka
  • 1/2 kašičice soli
  • 1 kašika istopljenog putera

  • neutralno ulje za podmazivanje
  • margarin za prženje

Za fil:

  • 2 banane
  • 10ak kašičica kondenzovanog mleka

U jednoj činiji pomešajte vodu, jaje, kondenzovano mleko, šećer i so. Dobro promešajte i odložite posudu.
U veću posudu prosejte brašno, napravite rupu u sredini i dodajte mešaviju sa jajima i sve dobro promešajte. Dodajte topljeni puter. Mesite dok činija ne postane čista i dok se ne formira kompaktna lopta od testa. Prekrijte tankim slojem ulja i ostavite da odstoje 30 minuta.

Posle 30 minute premesite još jednom testo i podelite ga u 10ak loptica, duplo većih od ping pong loptica. Premažite svaku sa uljem. Nauljenom oklagijom maksimalno istanjite testo, pa ga onda urolajte kao palačinku, uvijte u pužića i ponovite proces još koji put. Što više imate strpljenja to bolje:) Onda razvijte testo u kvadrat i stavite na vruć tiganj za palačinke sa malo margarina. Posle par sekundi okrenite, dodajte još malo margarina od gore. Onda stavite u centar par komadića banane i kašičicu kondenzovanog mleka i savijte ivice kako fil ne bi ispadao. Tako savijeno zapecite još malo sa obe strane. Ako vam je ovo suviše komplikovano razvaljajte testo u kružiće pa ih naknadno filujte.

Eto raspisah se.

Ljubim ja vas i prijatno:)

*Kondenzovano mleko možete da napravite sami, ali i da kupite kod nas. Ja ga nabavljam kod kineza u 70om bloku.

Thai banana&sweet milk roti


These thai roties are my absolute favorite from my Thailand trip. Their appearance is not that much, but I promise you, it's one of the best things I ever tasted in my life.

 

Ingredients: (yield 10 rotis)

 

For the dough:

  • 2 cups all purpose flour
  • 1/2 cup water
  • 1 egg
  • 1 tablespoon sweetened condensed milk
  • 1 tablespoon sugar
  • 1/2 teaspoon salt
  • 1 tablespoon butter, melted

 

For the filling

 

  • 2 bananas
  • 10 teaspoons of sweetned condensed milk

In a bowl, combine water, egg, condensed milk, sugar. and salt. Mix well. Set aside.
Sift the flour into a large bowl, and form a crater in the sifted flour. Pour the water/egg mixture into the flour, and mix well. Add melted butter. Knead this until the bowl is clean and you have a nice ball of dough. Lightly coat the dough ball with neutral oil. Let it sit for 30 minutes.
Next, knead your dough a bit more, and form it into several balls (about double the size of a golf ball). Coat them with vegetable oil.
Roll a ball of dough flat with a rolling pin, then cut from center out to edge. Roll it up as shown in pictures below. Push it in with your finger. Repeat this a few times.
Now roll the dough ball into a very flat square sheet, coat it with a bit more oil, pick it up and place it on a hot (highest setting) pancake griddle that has melted margarine on it. Flip it over. Add a bit of sliced bananas and a teaspoon of sweet milk. Fold all four sides over so you close the the roti and the filling doesn't come out. Also you can make them round and just add toppings after the frying.

Enjoy:)

No comments:

Post a Comment