15.10.13

Tolstolobik sa toplom salatom od boranije i gost na blogu

Kad sam videla ovomesečnu temu za blogersku igricu Ajme koliko nas je, instant sam se smorila. Zadatak  je bila riba. Ja je obožavam, nemojte pogrešno da me shvatite, ali jednostavno ne umem da rukujem sa njom, a iskreno nisam se baš ni previše trudila. Imam par recepata na holdu, al nekako im još nije došlo vreme. I tako se ja oprostim sa učestvovanjem i odlučim da čekam sledeći mesec.
I onda mi se javi tata sa informacijom da je kupio divnog tolstolobika i da, nema nikakvih problema, evo on će to da napravi:) jej, vraćamo se u igru i imam šta da pošaljem našoj domaćici Ivani, sa bloga So i Biber.

Ovo je njegov recept i njegovih ruku delo, ja sam samo začinila salatu i slikala:)


Deda je bio vojni kuvar, a baba ona prava domaćica čija je dužnost bila da nahrani familiju. Umela je ni od čega da napravi svašta i po ceo dan je kuvala, mesila, pekla, mešala... Dok su moji bili na poslu ja sam ostajala sa njom i po ceo dan radila isto to. Svog prvog fazana sam skuvala u vinu sa 9 godina (moji su otišli na popodnevnu dremku i kad su se probudili dočekala ih je gotova ptica, sa sve lovačkim knedlama, po uputstvu iz velikog narodnog kuvara), a 2 godine pre toga napravila prvi sufle. Mislim da odatle potiče moja ljubav prema svemu ovome... a mislim i tatina. To nam je jednostavno u genima:)

Sastojci: za 2 osobe


1/2  kg tolstolobika isečenog na šnicle široke oko 1 cm

za marinadu:

10 kašika maslinovog ulja
1 čen ispasiranog belog luka
1 kašika vegete (mediteran)
biber

za salatu:

1/2 kg mlade zelene boranije
1 ljuta papričica
5-6 kašika maslinovog ulja
sok pola limuna
so, biber

 

Pomešajte sve sastojke za marinadu i u nju dobro uvaljajte šnicle ribe (kako mi je ovo čudna konstrukcija) i ostavite prekriveno providnom folijom najbolje preko noći, a najmanje sat vremena.
Zagrejte dobro diganj i onda skroz smanjite vatru i stavite ribu. Bez okretanja pržite otprilike 5 min na jednoj i 5 min na drugoj strani.

Pomešajte maslinovo ulje, limun i papričicu u veću posudu u koju ćete kasnije prebaciti boraniju.
Veći lonac napunite vodom, dodajte soli i dovedite do ključanja. Kada provri smanjite vatru i ubacujte deo po deo boranije  Posle 3 min u ključaloj vodi vadite boraniju i prebacujte u cediljku. Kada završite sa svom boranijom prebacite je u posudu sa dresingom i dobro promešajte, tako da sva boranija bude obložena. Posolite i pobiberite po ukusu.

Prijatno:)
Tata:)


No comments:

Post a Comment