1.8.13

Butterscotch krem

Butterscotch, caramel i toffee, 3 potpuno različite stvari za koje mi imamo jedan naziv - karamel.
Evo u cemu je stvar.


Butterscotch je bogati, kremasti karamel sos napravljen od smeđeg šećera. To je ono što ga razlikuje od klasičnog karamela. Kada kažem smeđi šećer, ne mislim na žućkaste granule koje kod nas prolaze kao smeđi šećer, već na tamno braon, vlažni, nabijeni, nerafinisani šećer bogatog ukusa.

Toffee su meke karamele, bombone koje se prave dužim kuvanjem butterscotch krema.
Caramel se za razliku od butterscotch-a pravi sa belim šećerom.

Dakle, danas na meniju, najdekadentnija varijanta od ove tri - butterscotch.

lPre par meseci sam pravila karamel krem i karamele, bombone, od belog šećera i potpuno sam se oduševila, fantazija ukusa, mislila sam da sam našla raj...Dok nisam naišla na ovaj recept.
Ustvari dok nisam valjano otkrila smeđi šećer. Bukvalno svaki recept koji uključuje šećer potpuno menja ukus upotrebom ovog šećera, a naročto ovaj, gde je sam šećer osnova.

Mogućnosti za upotrebus su beskonačne: toping za sladoled, namaz za hleb, preliv za kolače... Ja sam ga iskoristila kao dodatak ovim piticama, kao preliv za breskve, gde je zasijao u punom sjaju.

Sastojci:

  • 80 gr smeđeg šećera
  • 60 gr putera
  • par kapi vanilin ekstrakta
  • 1 kašika meda
  • 2 kašike slatke pavlake
Istopite puter na blagoj vatri i dodajte mu šećer i med i sačekaje da proključa. Kada provri, neka krčka 5 minuta uz stalno mešanje. Pažljivo dodajte slatku pavlaku i vanilu, kada se sastojci potpuno sjedine, sklonite sa vatre i sačekajte da se malo prohladi i poslužite.

Prijatno:)

No comments:

Post a Comment