1.8.13

Pitice od breskvi i butterscotch krema, na štapiću

Ne znam šta da mislim o ovim pitama. TOLIKO su mi muke zadale da sam sad malo ljuta na njih. Naravno oprostila sam ih sekunde kad sam uzela prvi zalogaj...




Zalepim se ja tako za jedan blog, žena pravi ludački dobre fotografije, sve je toliko lepo i cakasto da sam morala da probam bar nešto. E sad, ima caka, iz nekog razloga ona svoje recepte ne objavljuje na blogu već na nekim šesnestim sajtovima, pa to nešto linkuje, pa ih nešto menja, pa ovo, pa ono, i obrni okreni recepta zapravo ni nema. Ne uplaši to mene, iskusna sam ja kuvarica, valjda umem sama od recepta za veliku pitu da napravim ove pitice na štapiću, mislim, koliko teško to može da bude? Možda ima neke veze što je bilo 10 uveče kad sam krenula, što mi nije bilo jasno zašto sam se uopšte uplela u ovo, možda zato što sam već bila pod udarima šećera od sorbea koji sam to prepodne pravila (čitaj progutala), ali mi baš nije legao eksperiment.

Testo je prelepo, toliko vazdušasto i tanano, ali isto toliko i pipavo, dakle naoružajte se strpljenjem.

Ideja sa štapićima koji se stavljaju pre pečenja je dobra u teoriji, u praksi  - definitivno dodavnje štapića po završetku pečenja.

Sad kad pogledam, i nije bilo tako strašno:) Zapravo, ove pitice su divne :)

Sastojci:

Za testo: (za 15ak pitica)

  • 150 gr brašna
  • 60 gr putera
  • 1/4 kašičice praška za pecivo
  • prstohvat soli
  • 50 ml kiselog mleka
5 kašika mleka za premazivanje

Za fil:

Za krem:

  • 40 gr smeđeg šećera
  • 30 gr putera
  • par kapi vanilin ekstrakta
  • 1 kašika meda
  • 2 kašike slatke pavlake

Brašno, so i prašak za pecivo pomešajte u jednu posudu i dodajte tanko iseckane listiće putera. Pokretima kao da nešto mrvite, rukama mešajte puter i brašno, sve dok se puter potpuno ne isitni i cela smesa bude u sitnim mrvicama. Onda dodajte kiselo mleko, pomešajte tek toliko da se sjedini i stavite u frižider. Testo može da stoji u frižideru od pola sata do 2 dana.

U međuvremenu  oljuštite i sitno iseckajte breskve i napravite krem.

Istopite puter na blagoj vatri i dodajte mu šećer i med i sačekaje da proključa. Kada provri, neka krčka 5 minuta uz stalno mešanje. Pažljivo dodajte slatku pavlaku i vanilu, kada se sastojci potpuno sjedine i onda dodajte breskve i prokrčkajte zajedno.

Spremite pleh prekriven papirom za pečenje. Izvadite testo iz friždera i na pobrašnjenoj površini ga razvaljajte na par mm debljine. Okruglim kalupom ili čašom pravite krugove od testa, višak testa uklonite, izmesite i vratite u frižider, pa ponovite proces.

Polovinu krugova od testa prebacite u pleh i ivice nakvasite vlažnim prstima. Dodajte po kašičicu nadeva i stavite drugi krug testa od gore. Dobro spojte ivice viljuškom ili čačkalicom, pazeći da ne probijete na drugu stranu.

Premažite mlekom.

Stavite ih na 15ak minuta u rernu zagrejanu na 180, dok ne porumene. Kad se prohlade, stavite ih na štapiće i zabava može da počne.

Prijatno :)

No comments:

Post a Comment