1.10.13

Puter od lešnika

Da li volite kikiriki puter? Ja ga obožavam. Naročito otkako sam ga probala u Africi. Da li ste znali da oni svoj kikiriki puter zaslađuju? To mu da potpuno drugačiji šmek i tu sam se konačno i definitivno zaljubila u njega. Ovaj puter od lešnika je kao fensi, elegantna i suptilna verzija kikiriki putera. Kao kikiriki puter koga su roditelji poslali na školovanje u inostranstvo, koji se oblači u Parizu i Milanu i letuje na Kubi i Havajima.
'Leba, džema, putera nikad nije bilo ukusnije i prefinjenije.




Pre nekih 10ak danas sam bila kod jedne devojčice koju učim engleski. Oni žive malo dalje od centra i imaju divnu, ogromnu baštu sa najrazličitijim biljčicama. Baka te devojčice i ja se jako volimo i često razmenjujemo recepte i tu i tamo mi ona ćušne nešto iz te baštice. Ovaj put su to bili lešnici. Jako posebni, prelepi i preukusni lešnici.

Sastojci:

  • Sirovi lešnik (količina po želji. Za jednu teglu potrebno je oko 400gr)
Lešnik stavite na pleh prekriven papirom za pečenje i ubacite u rernu zagrejanu na 200 stepeni na 15ak minuta. Prebacite još tople lešnike na krpu, umotejte ih i rukom pomerajte, gnječite, gurajte, stiskajte, kako bi trenjem spale ljuske. Prebacite oljuštene lešnike u blender i usitnjavajte ih dok smesa ne postane polutečna i kompaktna. Nekih 4-5 minuta. Prebacite u teglu.

Koristite u kolačima, pralinama, kao namaz umesto putera, dodajte par kašika meda i kakaa kako biste dobili domaću, zdravu nutelu:)

Prijatno:)

4 comments:

  1. Nikad nisam čula da se od lješnjaka radi namaz. Jako zanimljiavo

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Hm, koliko znam ne sme da se stavi u svaki blender, mora da ima odgovarajuće parametre, ako je blender malo slabiji, da li sme prvo da se samelje u ručnom mlinu pa da se ubaci onda?

    ReplyDelete
  4. Ja imam blender Vox ms 6008 (800w), u njega mislim sigurno ne može celo zrno, samo da li da li zna neko da li sme prethodno ručno mleveno? Mi bi ovo da uradimo sa orasima.

    ReplyDelete