15.12.14

Brownie keksići / Brownie coookies

Please scroll down for the recipe in English

Ove keksiće sam videla kod Matejke koja je videla kod Donne Hay, koja je videla od ko zna koga, ali who cares - bitno je da mi imamo čokoladni keks pred sobom, a sve ostalo dođe i prođe. Donna je ove keksiće spajala namazom od kikiriki putera, sto zvuči preukusno, mada bi ja tu iskreno stavila samo kikiriki puter radi kontrasta jer je keks baš sladak. Matejka je koristila karamel što sam i ja pokušala, ali pošto sam ga kuvala i paralelno pokusavala da radim jos 2423 stvari on je zagoreo pa sam improvizovala.


Iskreno, preukusni su i ovako, ali su meni bili za nijansicu preslatki pa sam ih malo ublazila sa ovim neutralnim blako slankastim i ljutkastim sosom. Mi smo se oduševili i nestali su svi u roku od 12 minuta. Hrskavi su spolja, a mekani i lepljivi iznutra. Vama ostavljam odrešene ruke za bilo koju od ovih varijanti samo vas molim da mi javite utiske :)

Sastojci: (20ak komada) 

ja sam pravila pola mere
  • 350g sitno iseckane crne čokolade
  • 40g putera
  • 2 jaja
  • ⅔ šoljice(150g) prah šećera
  • 1 kašičica vanila ektrakta
  • ¼ šoljice(35g) prosejanog brašna
  • ¼ kašičice prosejanog šraška za pecivo
  • malo krupne morske soli

Sos:

  • 2 dl pavlake za kuvanje
  • malo morske soli
  • 1 čili papričica
  •  

     

Zagrejte rernu na 180°C. 200 gr iseckane čokolade i puter stavite u šerpicu na najslabiju vatru (još bolje u mikrotalasnu) i mešajte dok se ne otopi. Jaja šećer i vanilu mešajte mikserom dok smesa ne postane bleda i vazdušasta, oko 15ak minuta. Dodajte brašno, prašak za pecivo i ostatak čokolade. Pomešajte i ostavite da odstoji 10ak minuta. Kašikom vadite smesu i prebacujte na pleh prekriven papirom za pečenje trudeći se da pravite relativno simetrične i jednake gomilice. Pecite 10ak minuta tok ne narastu i površina ispuca. Sačekajte da se potpuno ohlade pa ih tek onda izvadite iz pleha jer će biti vrlo mekani i lomljivi.

Malo umutite pavlaku za kuvanje mikserom, dodajte par zrnaca morske soli i jednu sitno seckanu čili papričicu.

Prijatno :)

Brownie cookies 

Ingredients: (yield 20 cookies)

  • 350g dark chocolate, chopped
  • 40g butter
  • 2 eggs
  • ⅔ cup (150g) caster (superfine) sugar
  • 1 teaspoon vanilla extract
  • ¼ cup (35g) plain (all-purpose) flour, sifted
  • ¼ teaspoon baking powder, sifted 

Dip:

  • 2 dl double cream
  • a pinch of sea salt
  • 1 chili pepper
  •  
Preheat oven to 180°C (350°F). Place 200g of the chocolate and the butter in a small saucepan over low heat and stir until melted and smooth. Set aside. Place the eggs, sugar and vanilla in the bowl of an electric mixer and whisk for 15 minutes or until pale and creamy. Stir through the flour, baking powder, chocolate mixture and remaining chocolate and allow to stand for 10 minutes. Spoon tablespoonfuls of the mixture, at a time, onto baking trays lined with non-stick baking paper. Bake for 8–10 minutes or until puffed and cracked. Allow to cool completely on trays.

Gently whisk the double cream, add the salt and the chilli pepper and serve as a dip. The cookies are kinda on the sweat side so it's a really nice contrast to dip them into something a bit savory and spicy.

Enjoy :)

No comments:

Post a Comment