30.6.13

Palmiers sa žutim šećerom i cimetom

Obožavala sam ove kolačiće kad sam bila mala, kod nas su čak postojali u fabričkoj proizvodnji, mislim da ih nema više, nisam ih dugo videla. Slučajno sam naletela na recept pre par dana i oduševila se kad sam videla sliku, podsetili su me na detinjstvo, ali se nisam mnogo nadala, po izgledu kolača stekla sam utisak da je izrada bas komplikovana, ipak su TOLIKO lepi. I onda sam pročitala recept. Razviješ testo, pošećeris, urolaš, iseckaš i ćao, gotovo, odoše na pečenje.
E onda sam bila ubeđena da nešto toliko jednostavno, nikako ne može da ima ukus kao ono kupovno. I onda sam ih ispekla, i počela da ih spremam za slikanje, i dok sam ih nameštala pojela sam ceo pleh.Sama. Preukusni su, fini, delikatni, elegantni i imaju ukus detinjstva.

Sastojci



  • 250 gr lisnatog testa (oko 15 kolačića)
  • 2 šake žutog šećera
  • cimet
  • 2 šake belog šećera
  • 1 kašika putera
Razvucite lisnato testo u pravogaonih razmera 30 sa 40 cm otprilike. Podlogu možete da pobrašnite ili pospete šećerom u prahu. Ja sam radila sa brašnom jer se koristi dosta šećera svakako. Pospite šaku žutog šećera i obilno pospite cimetom i pređite oklagijom da se šećer utisne u testo. Ponovite isto sa druge strane.

Onda počnite da uvijate testo,po širini, do pola sa obe ostrane, dok se uvijene strane ne sretnu u sredini. Ostavite ovako uvijeno testo 20ak min u frizideru.

Zagrejte rernu na 180 stepeni i obložite pleh papirom za pečenje.

Izvadite rolnicu iz frižider i oštrim nožem secite na komade širine 1 cm.

Pospite šaku belog šećera na radnu površinu i postavite svaki kolačić tu i malo ga spljoštite rukom na šećeru tako da se donja strana dobro uvalja u šećer. Položite ih na papir za pečenje sa pošećerenom stranom dole (drugu stranu ostavljamo slobodnu da je premažemo sa malo istopljenog putera, mada mislim da bi ovaj korak mogao i da se izostavi, jer je lisnato testo dosta masno samo po sebi. Ukoliko ne koristite puter utisnite ih i sa druge strane u šećer).

Otopite kašiku putera i premažite ih četkicom. I onda pospite sa još malo belog šećera od gore.

Pecite 15ak minuta dok cimet ne zamiriše i dok keksići ne postanu zlatno-žute boje.

Prijatno <3

No comments:

Post a Comment