18.4.14

Gužvara od kozjeg sira i blitve

Moja prva pita, ikad. A trebalo je puno hrabrosti jer su moji mama i tata opšte priznati šampioni u pravljenju pita. Nekako je postojao pritisak. Ipak sam ja direktni potomak tih pitovno kvalitetnih gena. Trebalo je dokazati da iver ne pada daleko od klade. I znate šta, mislim da sam uspela:)
 

Odlučila sam se za gužvaru zbog linije manjeg otpora priznajem. Kontala sam da tu apsolutno ništa ne može da krene naopako, a i ja brate slatki, mnogo volim da uprljam ruke kad kuvam, pa mi je to umakanje i slaganje bilo uživancija. A i uvek mi je draže da pojedem tako nešto zgužvano i neuredno složeno :)

 Sastojci:

  • 500gr kora za pitu
  • 2 veze zelja ( može i spanać, blitva, raštan)
  • 1 čen belog luka
  • maslinovo ulje
  • 300 gr kozjeg sira (naravno može i bilo koji drugi tvrdi beli sir)
  • 300 ml kisele pavlake
  • 3 jaja 
  • 200-300 ml kisele voda
  • malo neutralnog ulja pomešanog sa vodom (razmera 1:5 otprilike)
 

Prvo pripremite blitvu. Ja sam je oprala, odstranila deblje delove stabljika i ubacila na par minuta, da omekša u jednu veću šerpu sa posoljenom ključalom vodom. Izvadila sam je, dobro ocedila i iseckala pa sam je propržila na malo maslinovog ulja sa iseckanim čenom belog luka. Vi ovaj korak možete da preskočite i da je jednostavno malo probarite i iseckate. Ja ne verujem u jelo bez belog luka, pa sam morala ovako:)

U jednu veću činiju izmrvite sir, dodajte kiselu pavlaku, prethodno blago umućena jaja i dobro sjedinite. Postepeno dodajte kiselu vodu. Količina kisele vode zavisi od onoga što volite, više vode - sočnija pita.

Pripremite posudu za pečenje, u mom slučaju je iz trenutne nemaštine zbog preseljenja to bila šerpa, koja je odlično poslužila. Premažite posudu mešavinom vode i ulja, pa stavite dve cele kore na dno, ostavljajući slobodne krajeve da vire sa strane. Premažite i kore vodom i uljem, ostavite dve cele kore sa strane za prekrivanje i pripremite se za gužvanje. Kore cepajte na pola i umačite u smesu sa sirom, lepo ih cele natopite, blago ocedite i tako zgužvane zamotuljke ređajte u posudu. Ne morate da ih nabijate i previše gurate jedan uz drugi jer će oni svakako malo narasti. Nastavite ovako dok ne potrošite sve kore i fil.

Preko stavite jednu od onih kora koje ste sačuvali, premažite uljem i vodom, pa uradite isto i sa drugom i sve to lepo ušuškajte. One delove donjih kora koji su ostali da vire sa strane preklopite preko svega pa još jednom premažite.

Tehniku slaganja sam videla kod Olje, i kod nje možete da nađete ceo ovaj postupak u slikama.

Rernu zagrejte na 220 i pecite 40ak minuta, dok ne porumeni. ako ne volite hrskave korice od gore možete i nakon pečenja, čim je izvadite iz rerne, da je premažete. Sašekajte 20ak minuta da se prohladi i slegne i spremna je za jelo.

Prijatno:)



3 comments:

  1. Kako dobar recept! Još od najave razmišljam o njemu :)
    Mmm, probam sigurno jednom! :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous28/5/14

    Super je, jedina mu je mana NEDOSTUPAN :)

    ReplyDelete