2.2.15

Banana Tarte Tatin

                                                 Please scroll down for the recipe in English
Ovaj Gordon Ramsey je počeo da me oduševljava. Nikad mi nije bio simpatičan taj neki snishodljivi stav, sva ta drama koja je pratila njegov 'lik' i zapravo imam utisak da smo do skoro jako malo znali o njemu kao kuvaru. Ali su se u poslednje vreme pojavile emisije malo drugačijeg karaktera i ja sam ostala potpuno impresionirana originalnošću i dovitljivošću recepata i uhvatila sam sebe kako želim da skuvam bukvalno sve što on napravi. Potpuno me je kupio kad sam videla da meša banane i biber i to mi je toliko zaličilo na mene da sam morala odmah da napravi. Ovaj tart je bukvalno jedna od najukusnijih stvari koje sam ja ikad probala i bilo koja dalja priča bi bila suvišna. Jednostavno MORATE da probate.




Ja sam otisla nijansu dalje i napravila svoje testo, ali je potpuno ok da iskoristite i jednu tablu lisnatog testa. Sami odlučite:)

Orginalni recept se nalazi OVDE.


Sastojci:


  • 50g putera na sobnoj temperaturi
  • 1 kašika vanila ekstrakta
  • 1/2 kašičice crnog bibera u zrnu, isitnjenog u avanu
  • 1⁄2 kašičice crvenog bibera u zrnu, isitnjenog u avanu
  • 100g šećera
  • 6 velikih banana
  • 2 šolje brašna
  • 3/4 šolje mlake vode
  • 1/2 kesice kvasca
  • 2 kašike šećera
  • malo soli

Zagrejte rernu na 200 stepeni.

Prosejte brašno u veću posudu pa napravite udubljenje tu sipajte vodu, kvasac, so i šećer i lagano počnite da mešate po toj 'barici' viljuškom zahvatajući sve više i više brašna. Kada sve umešate procenite da li je potrebno eventualno malo više brašna ili vode. Testo treba da bude kompaktno ali mekano. Kada sve pomešate lagano pobrašnite radnu površinu i mesite oko 5 minuta i razvijte u krug malo veći od posude u kojoj ćete peći tart.
Posuda treba da bude takva da može da ide i direktno na vatru i u rernu, znači bez plastičnih drški.
Rasporedite puter po dnu prstima trudeći se da pokrijete celo dno i ovo će biti kao baza za koju će se banane lepiti. Puter pospite vanilom, šećerom i 1/3 mešavine bibera.
Iseckajte banane na komadiće dugačke 3-4 cm i od sredine krenite da ih ređate od sredine ka spolja utiskujući ih u puter. Pospite sa drugom trećinom bibera.
Preko postavite testo i koristeći nož za puter ili dršku od viljuške ili kašike ušuškajte testo ispod banana. Probušite par rupica u testu.
Stavite na srednju vatru i sačekajte da se šećer i puter otope i da se formira karamel.
Ubacite u rernu na 30ak minuta dok testo ne bude ispečeno i zlatno braon boje.
Izvadite i sačekajte 5 minuta i onda stavite veći tanjir preko posude za pečenje i izvrnite tart na tanjir.
Pospite sa ostatkom bibera i sevirajte toplo, sa kuglom sladoleda od vanile.

Mljac. Prijatno :)

Banana Tarte Tatin by Gordon Ramsey


The original recipe can be found HERE.
Note that in the original recipe the puff pastry was used, which is a cool option if you're out of time or just feeling lazy.

Ingredients:


  • 50g (2oz) butter, softened
  • 1 tbsp vanilla extract
  • 1⁄2 tsp pink peppercorns, crushed in a mortar
  • 1⁄2 tsp black peppercorns, crushed in a mortar
  • 100g (31⁄2 oz) caster sugar
  • 6 large ripe bananas, peeled
  • 2 cups all purspore flour
  • 3/4 cups lukewarm water
  • 5 gr dried yeast
  • 2 tbsp sugar
  • pinch of salt  


Preheat the oven to 200C.

Sift the flour into a large bowl, make a dent in the center and pour in the water, yeast, sugar and salt. Start mixing using a fork until its completely combined that check if it needs a bit more flour or water. Lightly dust the working surface with flour and knead it for about 5 minutes. Then roll it using a rolling pin into a circle slightly larger than the pan you'll be using.

Spread the butter evenly across the base of a 20cm ovenproof frying pan. Add the vanilla. Top with a third of the crushed peppercorns, then sprinkle over the sugar.

Peel the bananas and cut into pieces 3cm–4cm  thick. Arrange them cut side down in concentric circles in the pan so that they are the same height as the rim. Sprinkle over another third of the crushed peppercorns.

Drape the pastry over the bananas and tuck the edges down the sides of the pan with the back of a spoon. Pierce the pastry a few times with the tip of a sharp knife.
 
Place the pan over a medium-high heat for 3–4 minutes, until the sugar dissolves, then shake gently as it caramelises to a toffee colour and starts to bubble up the sides. Transfer to the oven and bake for 30–35 minutes, until the pastry is golden brown. Leave the tarte to stand for 5 minutes, then invert it carefully on to a serving dish.

Sprinkle the tarte with the remaining crushed peppercorns, then cut into wedges and serve with a scoop of vanilla ice cream.

Enjoy :)


1 comment:

  1. Odličan post, jako mi se dopada tvoj blog :)

    ReplyDelete