20.9.13

Džem od šljiva sa crnim vinom, cimetom i vanilom

Dobili smo par kila pravih, domaćih neprskanih šljiva i onda su se one tako razvlačile danima i čak počele malo i da trule. I onda sam ja dobila zadatak, 'pošto već stalno tu nešto prčkam', da uradim nešto sa tim šljivama.
Krenula sam onako nadrndana što mi se oduzima slobodno vreme da spremam šljive za džem, onak klasični - šećer, šljive, malo vode - i onda su krenule da mi dolaze ideje.
A što ne vino umesto vode?
A malo cimeta?
Gde je cimet tu je i vanila... I tako mi se vratio entuzijazam i sa velikom radošću i posvećenošću sam mešala tak džem jedva čekajući da vidim šta će da ispadne.
Kada je divan miris počeo da ispunjava celu kuću, znala sam da sam na dobrom putu.


 Stavila sam jednu šaku šećera, a posle sam shvatila da nisam morala ni toliko. Mada sam čula da bez šećera džem može da prokisne. Da li znate nešto o tome?

Sastojci: za 2 tegle

  • 1 kg šljiva
  • 1 šolja dobrog crnog vina
  • 1 šaka šećera, najbolje smeđeg
  • 1 štapić cimeta (1 ravna kašičica cimeta u prahu)
  • 1 mahuna vanile (2 vanilin šećera)

Očistite šljive od koštica. Štapić vanile presicite po dužini na pola i nožem sastružite semenke. Ubacite sve sastoje u šerpu i ostavite da se krčka dok se šljive skroz ne raspadnu. Kada se količina smese u šerpi prepolovi, budite uz šerpu i stalno mešajte. Kažu da je džem gotov kada pređete varjačom po dnu šerpe i džem ne prekrije odmah trag. Ja sam ga otprilike krčkala sat i po vremena.

Izvadite štapić cimeta i mahunu vanile i rebacite i dalje topli džem u tegle koje ste prethodno sterilisali u rerni na oko 100 stepeni nekih 30ak minuta

Ako koristite cimet u prahu i vanilin šećer ubacite ih na samom kraju kuvanja.

Iskreno, bez i malo skromnosti, moram da priznam da je ovo najbolji džem koji sam ikad jela...a ja čak ni ne volim džem:)

Prijatno:)

No comments:

Post a Comment