23.9.13

Panna cotta od kokosovog mleka

Kada god vidim tropsko voće u nekoj prodavnici pomahnitalo ga kupujem, imam potrebu da probam sve te nepoznate ukuse, i zapravo nikad nisam probala svežu marakuju (passion fruit) iako mi je to jedan od omiljenih ukusa/mirisa. Dok sam bila na letovanju u Hrvatskoj sam u prodavnici videla njeno velicanstvo i u sekundi dobila ovaj recept u glavi. Naravno ukoliko ne možete da dođete do ove voćke možete iskoristiti sitno seckani ananas, mango, pomorandžu...bilo šta što lepo ide uz ukus kokosa.

Inače nisam neki fan panna cotte,bar nisam bila do sad, probala sam samo restoranske i uvek su bile nekako bezukusne i želatinaste, kao kupovni čizkejk ( kao da im je neko zakonom zabranio da smesa za čizkejk ima ikakav ukus, al dobro ovo je već druga tema) sve dok nisam probala jednu od domaće, mlečne slatke pavlake, pune ukusa. Počela sam da mislim da baš i nije toliko loša, i ubrzo posle napravila i ovu svoju :)

Sastojci : za 2 osobe

400 ml kokosovog mleka
2-3 kašike šečera, po ukusu
2-3 komadića korice limuna
1 kesica želea u prahu
1 marakuja (ili drugo voće po izboru)

Primetili ste koliko sam nevešta u prenošenju informacija o iskorišćenim količinama. Ja sve, osim baš zahtevnih kolača radim odokativnom metodom. U ovakvim receptima precizne mere stvarno nisu bitne jer uvek možete da probate i prilagodite svom ukusu. Ukoliko imate bilo kakva pitanja ili nedoumice, tu sam:)

Izdvojte 5 kašika kokosovog mleka sa strane i u njega sipajte želatin da nabubri. Ostatak kokosovog mleka, šećer i korice limuna stavite u šerpu i na laganoj vatri uz povremeno mešanje dovedite do ključanja. Neka krčka minut do dva i onda potpuno smanjite vatru i dodajte želatin. Mešajte sve dok se ne rastopi. Prespite u modle nakvašene hladnom vodom ili, kao ja, u čaše. Prebacite u frižider na najmanje 2 sata. Kada dođe vreme da izvadite panna cottu iz kalupa, stavite je u par santimetara tople vode, na par trenutaka, dok ivice ne popuste, i onda prebacite na tanjir. Pred serviranje prelijte voćkicom po izboru.

Prijatno:)

No comments:

Post a Comment