27.7.13

Lassi od dinje

Sve je počelo sa jednom prevelikom dinjom koju sam se plašila da načnem jer je bilo pitanje da li ću je ikad dokrajčiti. Ipak sam ipak bila hrabra, ali sam stala negde na polovini. Ne volim da držim voće i povrće u frižideru, a još manje volim da ga bacam, stoga je nešto moralo da se preduzme. Tako je nastao ovaj divni napitak koji me je potpuno oduševio.


Lassi potiče iz Pandžaba u severnoj Indiji i nastao je oko 1000 godina p.n.e. Prvi milkshake ikad :) Osnova mu je jogurt koji se kombinuje sa začinima i voćem i povrćem. Lassi se između ostalog koristi i u Ayurvedi (tradicionalni indijski sistem zaštite zdravlja) kao lek.

Uživajte bez griže savesti u ovom zdravom i preukusnom napitku.


Sastojci: (za 1 osobu)

  • 1 veća kriška dinje
  • 250 ml hladnog jogurta
  • kardamom ( ja sam imala cela zrna i stavila sam semenke jednog, ako imate mleveni stavite prstohvat)
  • 2 kašike meda

Kardamom

Ako želite možete dodati i par kockica leda, ja lično nisam želela da razređujem jogurt.

Sve sastojke stavite u blender i blendirajte dok se ne napravi pena. Prespite u čaše i poslužite.

U Indiji često u ovakve napitke dodaju  malo soli i čilija. So zadržava tečnost u našem telu i pomaže nam da po velikim vrućinama ne dehidriramo, a čili nam diže temperaturu tela tako da lakše podnosimo visoku temperaturu napolju.

Prijatno:)

4 comments:

  1. Anonymous31/7/13

    Ovo bas divno izgleda !

    J

    ReplyDelete
  2. Hvala:)A pritom je toliko ukusno i toliko prija u ovim toplim danima:)

    ReplyDelete
  3. Anonymous3/10/14

    koliko ja znam kardamom se ne jede sirov nego se mora kuvat.
    prenosim kako su rekli Indijci.
    mornar

    ReplyDelete
  4. Thank you for writinng this

    ReplyDelete